BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 sierpnia 2025, 21:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 22:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
variant napisał(a):
w ogóle nie myje bo jestem studentem :] :] :]


Hehe stad te ograniczenia... i wybredzanie dobrych specyfików(za które trzeba niestety zapłacić) :ok:

Daleko ta samej wodzie nie zajedziesz w życiu :D ;)
Dobra spokój już spokój :P

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 19:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
I na koniec tematu, dziś przygotowałem swoja bawarkę do okresu zimowego :hyhy:
Płukałem 2 razy płynem PRESTONE, i 3 razy wadą destylowana, ogromne efekty, i tym razem obyło sie bez wyjmowania chłodnicy... ;) Cały dzień roboty :]
Obrazek

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 21:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 187
Moje BMW: e30 328i
tak więc - jestem ułomny :P
Nie potrafię zmienic płynu w chłodnicy ,a dokładniej odpowietrzyc go ... cały dzień spędziłem na czytaniu forum i robiłem wszystko jak należy ... i nie wiedziec czemu płynu wlałem mniej niż się spodziewałem :cisza: ... ... ... ... ... ... no dobra , myślę sobie , odpowietrzam go i odpowietrzam ... i jak już doszedłem do wniosku że nic się nie dzieje , to ruszyłem autem śmiało przed siebie :) . Wybierałem się akurat do elektryka samochodowego a trafiłem do zwykłego mechanika , bo ...
auto złapało temperaturę :/ . Na czerwone pole całe szczęście wskazówka nie zawędrowała ... :cisza: . Spod maski leciał dymek , poczekałem aż silnik ostygnie i zobaczyłem że w zbiorniczku nie ma płynu a wszystko dookoła jest mokre :cisza: Pobiegłem po mechanika (warsztat był kilka metrów , miałem szczęście że stanąłem w takim miejscu ;) ) . Koleś na miejscu zalał płyn , odpowietrzył układ po swojemu (dziwna sprawa , dmuchał w zbiorniczek wyrównawczy :szok: ) po czym stwierdził ,że :

a) śrubka odpowietrznika jest do doopy (nie uszczelniała )
b) jeden z węży idących do termostatu , po prostu pękł :zakrecony:
masakra , auto zostawiłem ... przy okazji powiedziałem ,żeby wyczyścili cały układ z tego syfu ;)
od "wczoraj" boję się cokolwiek robic przy tym aucie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 07:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
O masz.... Niema nic prostszego niż odpowietrzenie M20 :D A jak rozwaliło wąż to pewnie rzeczywiście był nie odpowietrzony i ciśnienie go rozerwało.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 11:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Bobby_Valentino napisał(a):
A jak rozwaliło wąż to pewnie rzeczywiście był nie odpowietrzony i ciśnienie go rozerwało.

Mial szczescie,ze waz a nie chlodnice

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 15:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Stoki Chan napisał(a):
jeden z węży idących do termostatu , po prostu pękł :zakrecony:


A powiedzcie mi, przykładowo jak pęknie jakiś wąż od układu chłodzenia, przy rozgrzanym silniku(czyli temperatura czujnika na połowie) to jakie są szanse na ocalenie silnika? Oczywiście biorę pod uwagę fakt, ze zauważyliśmy podnosząca sie temperaturę poza normę...i od razu wyłączamy silnik...

Pytam tak z ciekawości... ( bo mam jeden górny waż od chłodnicy w takim sobie średnim stanie, ma takie mikropęknięcia bardzo małe od zewnętrznej strony ale tylko na obszarze ok 5 cm..., nie wiem czy to groźne.... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 19:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
Stoki Chan napisał(a):
auto unieruchomione a ja dopiero teraz się za to zabiorę ;) . Tak czy siak , dziekowac będę jak już będzie po wszystkim ;)
Z tego co zauważyłem , to samą wodą nic nie zdziałam :rotfl: . Najpierw zaleję cały układ najtańszym płynem do chłodnic i tak będę jeździc . Jak nie będę usatysfakcjonowany wynikiem , to zakupię jeden z tych magicznych preparatów :]

I jeszcze jedno : jak płukałem teraz chłodnicę samą wodą to zauważyłem że coś pływa w środku zbiorniczka wyrównawczego :

[url=http://img42.imageshack.us/img42/9320/chodnica.jpg]Obrazek[/URL]


kepasa ? :rotfl:


wg mnie skończył Ci się czujnik poziomu płynu

Obrazek

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 19:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
COUPE napisał(a):
Stoki Chan napisał(a):
jeden z węży idących do termostatu , po prostu pękł :zakrecony:


A powiedzcie mi, przykładowo jak pęknie jakiś wąż od układu chłodzenia, przy rozgrzanym silniku(czyli temperatura czujnika na połowie) to jakie są szanse na ocalenie silnika? Oczywiście biorę pod uwagę fakt, ze zauważyliśmy podnosząca sie temperaturę poza normę...i od razu wyłączamy silnik...

Pytam tak z ciekawości... ( bo mam jeden górny waż od chłodnicy w takim sobie średnim stanie, ma takie mikropęknięcia bardzo małe od zewnętrznej strony ale tylko na obszarze ok 5 cm..., nie wiem czy to groźne.... ;)


Zjezdzasz na bok, gasisz silnik, jakos to skladasz do kupy, zalewasz i jedziesz do mechanika. No chyba ze rozwalisz waz tak ze juz bedzie lipton z poskladaniem;) Mi urwalo krociec w chlodnicy swego czasu i po prostu zlozylem do kupy, zalalem i podjechalem do domciu gdzie zrobilem szybki remont ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 19:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 187
Moje BMW: e30 328i
no ładnie ... :cisza:

teraz pewnie ciągle będę miec "Kuhlwasserstand" :mur:
da sie to jakoś naprawic ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 19:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
Stoki Chan napisał(a):
no ładnie ... :cisza:

teraz pewnie ciągle będę miec "Kuhlwasserstand" :mur:
da sie to jakoś naprawic ?


gdzieś chyba nawet na forum jest procedura naprawcza, ale obawiam się że tak jakja nie będziesz miał co naprawiać, nowy czujnik to ok 70 PLN

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 19:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
wnukus napisał(a):
Zjezdzasz na bok, gasisz silnik, jakos to skladasz do kupy, zalewasz i jedziesz do mechanika. No chyba ze rozwalisz waz tak ze juz bedzie lipton z poskladaniem;) Mi urwalo krociec w chlodnicy swego czasu i po prostu zlozylem do kupy, zalalem i podjechalem do domciu gdzie zrobilem szybki remont ;)


Czyli mam rozumieć, ze jak mi pęknie kiedyś waż w jakiejś trasie, lub coś innego... to nic sie silnikowi nie stanie... dezeli go od razu zgaszę? (np... przy natychmiastowym dużym ubytku płynu)

Bo nie wiem czy mam inwestować w nowy przewód który będzie na pewno troszkę kosztował :] Czy po prostu mogę bez obawy na tym leciutko popękanym, jeździć nawet jak kiedyś mi pęknie... ;) (chodzi o to czy na pewno w takiej sytuacji nic sie silnikowi nie stanie)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 19:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Przewod kupisz za kilkanascie zlotych czy stowke i masz spokoj. Jak waz strzeli i nie zagrzejesz silnika to nic powaznego sie raczej nie stanie. Kiedys silniki byly chlodzone powietrzem i nawet przy duzym ubytku plynu przy duzej predkosci ped powietrza i tak go schladza. Nie polecam takich eksperymentow ale np moj kuzyn audi 100 2,8 przejechal ok 5km praktycznie bez wody w ukladzie. Jechal nie wkrecajac silnika na obroty i dosyc szybko aby temp nie rosla ale nic sie w silniku nie stalo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 20:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Czyli po prostu w razie awarii, nic sie nie stanie jeżeli nie pozwolimy wskazówce wejść na czerwone pole... :ok:

Tak ogólnie zapytałem, bo mam instalacje gazową, a wtedy jest większe prawdopodobieństwo ze kiedyś któryś waż strzeli lub nawet trójnik jakiś...

Ale skoro po zgaszeniu auta w porę nić sie nie stanie, to na razie nie będę inwestował w tego węza, no chyba ze znajdę okazje ;)

Dzięki za info

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 13:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: POMORSKIE
Ja mam taki sam poblem. Silnik będe wymieniał na dniach o ile znajde czas. Szukłem na forum ale nie znalazłem takrze pytam. Jak odpowietrzyć e34 m20. Oraz dlaczego wlać ocet co on mz za zadanie? I ile jego wlać?
Niemoge również znaleść ile i jaki olej do skrzyni automatycznej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 16:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 187
Moje BMW: e30 328i
odebrałem auto od mechanika . Nowy wąż założony , układ zalany i odpowietrzony . Już wczesniej mi powiedział ,że przy odpowietrzniku coś było majstrowane i przepuszczał ... jakoś go zaklajstrowali :wstyd:
Tak czy siak jadę sobie i widzę ,że jednak temperatura nie trzyma się tak jak powinna :zalamany: Dojechałem do domu , chwilę auto pochodziło i strzeliłem fotkę :
Obrazek

obroty trochę wysokie , ale to mi nie przeszkadza tak jak ta wskazówka temperatury :mad: Gorący nawiew jest , więc chyba dobrze odpowietrzył koleś (sam ma bmw , więc chyba lipy nie odje8ał ) Temperatura trzyma się ciągle w takiej pozycji . Silnik wyłączyłem , sprawdziłem węże - wszystkie są gorące , oprócz tego na samym dole przy zbiorniczku wyrównawczym ... on jest tylko bardzo ciepły :) . Poza tym coś syczy z odpowietrznika , więc przeczuwam lipę z nim :zdegustowany: :zdegustowany:

Co z tym teraz zrobic ? Powoli tracę cierpliwośc do tego auta ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 16:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
ale co tam było robione przy odpowietrzniku? Bo jak mówisz że syczy to jest nieszczelny i dalej będzie się zapowietrzał.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 16:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 187
Moje BMW: e30 328i
mechanik teraz jakoś niby go zaklajstrował . Podobno prawie gwintu nie ma :wstyd: i nie można było tej ori śrubki przykręcic dokładnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 16:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
Stoki Chan, ale nie ma gwintu w chłodnicy czy w tej śrubce? Śrubkę możesz kupić nową bez problemu...

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 16:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 187
Moje BMW: e30 328i
w chłodnicy ... nie wiem co teraz zrobic :wstyd: załamany jestem :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 17:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
Stoki Chan napisał(a):
w chłodnicy ... nie wiem co teraz zrobic :wstyd: załamany jestem :mur:

niestety ale wymieniaj chłodnicę... ja dzisiaj wymieniałem w swojej. Zaplaciłem 130zł za kompletną, używaną tak więc nie ma bólu zbytnio. Inaczej będzie Ci sie cały czas zapowietrzać.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL