BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 07:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Sprawdzenie wtrysków
PostNapisane: 6 października 2009, 20:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
Otóż chciałbym sie zapytać może ktoś wie jak sprawdzić czy wtryski sa dobre i nie leją... Mój problem polega na tym ze auto jest zamulone i śmierdzi nie przepalona benzyna i po dluzszym postoju troszke ciezej odpala rozumiem to w ten sposób

-śmierdzi nie przepalona benzyna bo wtrysk leje i nie jest w stanie spalić wszystkiego
-nie ma mocy zalewa którys cylinder
-falowanie obrotów również myśle ze zalewa którys cylinder
- dluzsze odpalanie po przestoju zalany cylinder, ponownie napelnienie listwy wtryskowej

na podbicie ze to którys z wtrysków jest to ze iz gdy jade np na drugim biegu trzymajac dajmy na to 3 tys obrotów i regularnie bardzo powoli podnosze do 3,5 tys (wszystko trwa jakies 5 sec) wciskam gaz do oporu auto jedzie tak jak trzeba na kazdym biegu az do odcinki

więc moję pytanie jak sprawdzić który to wtrysk leje i czy jest jakas metoda na to?

PS: przepływka sprawdzona szczelnośc dolotu tez... kiedys przy malym remoncie ruszalem wtryski musialem je wyjac i przemienilem 2 wtryski bo chcialem zobaczyc ''how it made :P '' jestem takim człowiekiem ze wszyskto musze dotknac zobaczyc rozebrać ( na jednym z wtryskow brakowalo zielonego kapturka, ale na forum dowiedzialem sie ze wiekszej roznicy to nie robi, ale gdzies w necie znalazlem takie kapturki teraz nie moge ich znalesc jakby ktos mial namiar na takie kapturki prosze dac namiar wymienie wszystkie przy okazji wiem ze lubia pekac moze sie jednak uda) itd i o dziwo problem ustał ale tylko na jakis czas dokładnie 2 tygodnie... wiec jestem pewny ze cos siedzi w tych wtryskach

dziekuję z góry za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 22:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
materiał z książki do e36 benzyna (czyli powinno być tak samo)
Sprawdzanie wtryskiwaczy paliwa
• Wyjac wtryskiwacze paliwa. Nie odłączac wtryskiwaczy i przewodów paliwa od rury rozdzielacza.
• Wcisnac listwe wtykowa (zlacza elektryczne) w gniazda we wtryskiwaczach paliwa.
• Umiescic wtryskiwacze paliwa nad odpowiednim naczyniem pomiarowym.
• Właczyc (potrzebna pomoc drugiej osoby) na kilka sekund rozrusznik i porównac obraz wtrysku poszczególnych wtryskiwaczy. Strumien paliwa musi miec stozkowy kształt, identyczny we wszystkich wtryskiwaczach.
•Wyłączyc zaplon.
•Wyćiagnac listwe wtykowa z wtryskiwaczy paliwa.
•Wlaczyc zaplon na okolo 5 sekund. Nie uruchamiac rozrusznika. Sprawdzic szczelnosc wtryskiwaczy. W ciagu minuty nie powinno z nich wyciekac wiecej niz jedna kropla paliwa.
• Zamontowac wtryskiwacze paliwa.


a montowanie wtryskiwaczy to nie tylko włożenie, a tą część brakującą powinneś znaleść na realoem

->jak pomogłem to naciśnij


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 22:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
Elegancko ogromny plus dla Ciebie! tej cześci nie ma na reloem, niestety wystepuje jako czesc ktora mozna dokupic :/ sa to kapturki które właśnie tworzą ten stożkowy strumień powietrza(tak mysle) kiedyś jakis uzytkownik pisał na forum ze je kupił lecz nie moge znaleśc tego tematu szukajka zawariowała od dłuższego czasu :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 22:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
umnie w e39 520 narazie wszystko ok
ale też zobacze sobie te wtryski bo jeszcze tam nie zaglądałem
mam jak ty, zobaczyć jak to działa, może naprawić :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 10:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Wronas napisał(a):
Elegancko ogromny plus dla Ciebie! tej cześci nie ma na reloem, niestety wystepuje jako czesc ktora mozna dokupic :/ sa to kapturki które właśnie tworzą ten stożkowy strumień powietrza(tak mysle) kiedyś jakis uzytkownik pisał na forum ze je kupił lecz nie moge znaleśc tego tematu szukajka zawariowała od dłuższego czasu :/


Strumień paliwa a nie powietrza ma przypominać w/w kształt i być jednakowy dla wszystkich wtryskiwaczy, a naczynia pomiarowe używamy do sprawdzenia czy w danym czasie pracy wtryskiwaczy napełnią ta samą ilością naczynia paliwem( czy mają ta samą wydajność która na przestrzeni x lat mogła uleć zmianie dla danego wtryskiwacza.

Dla zobrazowania problemu filmik jak potrafią pracować wtryskiwacze o tym samym przebiegu z jednego auta.

http://www.youtube.com/watch?v=h0wQh7ijOcY


A jak to powinno mniej więcej wyglądać:

http://www.youtube.com/watch?v=ZJmdvoZ83hY

Jak dla mnie wymiana plastikowej "końcówki" nic nie da poza tym gdzie taką kupić? Wtryskiwacz występuje jako jedna cześć i jest przewidziana jako nie rozbieralna.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 11:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
mialem na mysli paliwa piszac powietrza dzieki przydadza sie filmiki :ok: co do kapturka jest mozliwosc kupna go lecz nie moge teraz znalesc :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 11:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Jeśli chodzi o ten temat:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52819

Autor wymieniał kaptury z powodu ich mechanicznego uszkodzenia. Ewentualnej nie sprawności wtryskiwacza szukałbym wewnątrz jego a nie 'kapturkach'.


Ale jak chcesz to możesz sobie wymienić, co prawda kolor jak wtrysków do M30 ale chyba wymiar się nie różni zawsze można to potwierdzić u dystrybutora lub samemu:

http://eter-mot.abc24.pl/default.asp?ka ... pro=498814

http://eter-mot.abc24.pl/default.asp?ka ... pro=431297

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 12:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
to jest to czego szukałem sprawdze szczelność wtryskiwaczy wymienie na ORI nowe te które sa wadliwe w rescie wymienie oringi i kapturki i zobaczymy jaki efekt :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 12:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Jakbyś rozebrał wtryski porób jakieś foty jeśli możesz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: WrocÂław
jeżeli jeden wtrysk mi cyka oznacza to ze jest coś z nim nie-tak ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 13:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Pinczer napisał(a):
jeżeli jeden wtrysk mi cyka oznacza to ze jest coś z nim nie-tak ?


U mnie jak podniosę maskę i sie dobrze wsłucham na biegu jałowym, to słychać prace wszystkich wtryskiwaczy :ok: Wydaje mi si ze to normalny objaw... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 13:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Coupe ja nie tego nie napisałem źle zacytowałeś wszystkie wtryskiwacze 'stukają' podczas pracy wynika to z ich budowy.

Coś cyka skąd pewność że to wtryskiwacz, reszta nie wydaje podobnego dźwięku? Jeśli chcesz sprawdzić czy jest sprawny: sprawdzenie wydajności, zmierzyć rezystancje cewki, rozpylenie dawki paliwa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 14:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Persil22 napisał(a):
jeżeli jeden wtrysk mi cyka oznacza to ze jest coś z nim nie-tak ?

U mnie jak podniosę maskę i sie dobrze wsłucham na biegu jałowym, to słychać prace wszystkich wtryskiwaczy :ok: Wydaje mi si ze to normalny objaw... ;)



Pinczer napisał(a):
Coupe ja nie tego nie napisałem źle zacytowałeś wszystkie wtryskiwacze 'stukają' podczas pracy wynika to z ich budowy.

Coś cyka skąd pewność że to wtryskiwacz, reszta nie wydaje podobnego dźwięku? Jeśli chcesz sprawdzić czy jest sprawny: sprawdzenie wydajności, zmierzyć rezystancje cewki, rozpylenie dawki paliwa.

Kurcze nie wiem jak to sie stało ze pod twój Nick sie zacytowało... :kwasny:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 14:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
ja mam dojście do myjki ultradzwiękowej tylko:
-na filmikach wtryskiwacze były podpięte i sądze że były cyklicznie otwierane i zamykane.
-jaki płyn wlać do myjki, na jaki czas i temperature
czas to jak najwięcej a temperatura to 60 wystarczy
w wolnym czasie sprawdze wtryski
a z drugiej strony kupie preparat dodawany paliwa do czyszczenia wtrysków bez rozbierania (w e36 1.8 czułem różnice)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 14:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Co stosują magicy z filmików nie wiem ja wlewałem IPA do optyki lub nafta myślałem też o tym co Ty mówisz ale jakoś nie doszło do skutku.

Niestety bez 'impulsatora' z elektroniki jestem noga bo bym sobie zrobił takie coś :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 15:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
tak, na samej wodzie to nic się nie oczyści a ten impulsator to wmiarę prosta rzecz tylko wtyczki trzeba by było skombinować itp. i to tylko na jeden raz
kolego Pinczer, przed i po czyszczeniu sprawdzałeś wtryski, jaki efekt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 15:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Powiem szczerze że nie nie miałem czasu, mam jeszcze jeden komplet w domu to może uda mi się na nich sprawdzić.

Od biedy mogą być jakieś wsuwki, wtyczki też nie problem wtyczka standard BOSCH. Szrot a może jakiś kolega rozbiera jakiś samochodzik i kawałek wiązki z wtyczkami mu nie będzie potrzebny.

jakbyś wiedział jak zrobić taki impulsator chętnie pozyskam tą wiedzę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 15:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
marcinbig napisał(a):
tak, na samej wodzie to nic się nie oczyści a ten impulsator to wmiarę prosta rzecz tylko wtyczki trzeba by było skombinować itp. i to tylko na jeden raz
kolego Pinczer, przed i po czyszczeniu sprawdzałeś wtryski, jaki efekt


w czym proponujesz czyszczenie jak nie w wodzie?
też mam dojście do myjki ultradźwiękowej i z ciekawości pytam co proponujesz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 15:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
ok generator to nie problem ale potrzebne by były te wtyczki do dobrego wyczyszczenia wtrysków, ale to nie wszystko do sprawdzenia można by użyć tego samego generatora do tego jeszcze listwa wtryskowa i pompa paliwa oraz takie pojemniki jak na filmikach z youtube.
Jakbyś miał to za czteropaka to spoko ale dać pare stów i tylko na raz to się nie opłaca
jakby było więcej chętnych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 15:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Ja bym przetestował takie coś:

http://wynns.pl/top/wynns%20profi/WYP%2076695.php

W fordzie ktoś testował:

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=11602

Wynn's zadowolony jestem z ich produktów co prawda w BMW (M30) jakoś nie zaobserwowałem jakiś zmian ale w Audi na mechanicznym wtrysku nawet pompa ciszej pracowała :rotfl:

Pompa z E34 leży u kumpla w piwnicy co prawda made by allegro ale do tych celów wystarczy, szyna z M70 też by się znalazła, pojemniki pomiarowe, widziałem na YouTube jak gość ze zwykłych butelek zrobił. To nie laboratorium a różnice 1 cm w poziome paliwa w butelce/naczyniu spokojnie zauważymy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL