BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 20:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jak sprawdzić, czy bierze olej przez odmę?
PostNapisane: 6 listopada 2009, 18:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: e36 325i coupe
Kod silnika: M50B25
Witam,
prosiłbym o pomoc, moje e36 M50B25 bez Vanos bierze olej (Mobil Formula S 10W40), ostatnio zżarł mi ok. 1l na 1000 km. Silnik pracuje równo bez najmniejszych problemów, nawet przyspieszenie do 100 km/h trzyma w normie (ok 8 s), wycieków nie mam.
Jak dam mu w kość, tak pow. 4 tys. obr., to widać niebieski dym. Na biegu jałowym i przy niskich obrotach nie kopci, więc, z tego co czytałem, raczej uszczelniacze odpadają.
Wszystko wskazuje niestety na pierścienie. Ciśnienia na cylindrach nie mierzyłem.
Mam jeszcze jedną możliwość – odma.
I tu mam pytanie.
Jak to sprawdzić, czy bierze olej właśnie przez odmę? Czy jeżeli brałby przez odmę, to też puszczałby niebieski dym przy wys. obrotach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 19:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Wszystkie auta w jakimś tam stopniu pobierają olej przez odmę.
Gdy pierścienie "nie trzymają" gazy spalinowe przedostają się do skrzyni korbowej w znacznych ilościach a z stamtąd są wysysane przez odmę do kolektora dolotowego.
"Mgiełka olejowo spalinowa "trafia do cylindra i jest spalana -w takim przypadku będzie ubywać oleju i może pojawić się kopcenie.
Najczęściej jednak dochodzi wtedy również do utraty mocy.

Ja bym raczej sprawdził te uszczelniacze ale i naturalnie ciśnienie w komorze.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: e36 325i coupe
Kod silnika: M50B25
ROGER-NYSA napisał(a):
Witam
Wszystkie auta w jakimś tam stopniu pobierają olej przez odmę.
Gdy pierścienie "nie trzymają" gazy spalinowe przedostają się do skrzyni korbowej w znacznych ilościach a z stamtąd są wysysane przez odmę do kolektora dolotowego.
"Mgiełka olejowo spalinowa "trafia do cylindra i jest spalana -w takim przypadku będzie ubywać oleju i może pojawić się kopcenie.
Najczęściej jednak dochodzi wtedy również do utraty mocy.

Ja bym raczej sprawdził te uszczelniacze ale i naturalnie ciśnienie w komorze.

Pozdrawiam Krzysiek


No tak, oczywiście, że nie ma silnków, które nie zużywają oleju, ale wszędzie piszą, że jak bierze olej przez uszczelniacze, to kopci na niebiesko na biegu jałowym, względnie na niskich obrotach, a mój kopci tylko, jak mu przycisnę - na wysokich. Czasami aż wstyd, jak "wśród ludzi" trochę mu "depnę", a za mną niebieska chmura. Chyba czeka mnie swap, bo remont raczej się nie opłaca. Takie M52B28, tylko EWS i koszty...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 21:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego trzeba zrobić próbę olejową i będziesz wiedział czy bierze zaworami czy pierścieniami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL