BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 10:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 25 listopada 2009, 22:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
witam. miałem u siebie klekot i obroty tylko do 4500 pbr/min. kupiłem nowy wałek który był jak mówili sprzedawcy oryginalny.
popychacze z przebiegiem 3 tys km
http://www.allegro.pl/item754783096_bmw ... tylki.html
i dzwigienki nowe
http://www.allegro.pl/item760860614_dzw ... 6_318.html. i sprawa wyglada tak ze po złożeniu wszystkiego obroty siegały nawet 7 tys obr i nie było słychac odciecia.po przejechaniu ok 500 km mój usmiech z twarzy znikł gdy przy predkosci 140 km/h auto strzeliło gazem i złapało muła. mormalnie szok w trampkach :mad: :mad: :mad: 500 zł wydane a tu powrót. i od tamtej pory obroty 4.300 i muł na gazie strzały.
zdjałem dekielek, wałek ok jak nowy . co jest przyczyna powrotu tych dolegliwosci? nieoryginalne dzwigienki czy popychacze ?

_________________
KUPIĘ LEWĄ LAMPE ANGEL EYES Z BIAŁYMI RINGAMI LUB PRAWA Z ŻÓŁTYMI RINGAMI. WAŻNE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 26 listopada 2009, 09:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Miałem to samo. Problemem była dźwigienka i popychacz na pierwszym cylindrze, nie pamiętam którego zaworu. Sprawdź dźwigienki (minimalnie starta i będzie ten efekt, wszystkie muszą mieć ładne pełne brzuszki). Jak znajdziesz uszkodzoną dźwigienkę, to wymień i popychacz, być może się zapchał (u mnie tak było).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 26 listopada 2009, 19:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
ale jak to możliwe jak wszystko nowe zakładane było ??? słyszałem cos o wyciskaniu popychaczy czy w przypadku nowych też trzeba to robić ?

_________________
KUPIĘ LEWĄ LAMPE ANGEL EYES Z BIAŁYMI RINGAMI LUB PRAWA Z ŻÓŁTYMI RINGAMI. WAŻNE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 26 listopada 2009, 20:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
rafalbazar napisał(a):
ale jak to możliwe jak wszystko nowe zakładane było ??? słyszałem cos o wyciskaniu popychaczy czy w przypadku nowych też trzeba to robić ?


NIE, na początek zmierz ciśnienie na poszczególnych cylindrach.

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 26 listopada 2009, 21:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
a gdy popychacze były prawie nowe ??? tzn używane z małym przebiegiem 3 tys km.

_________________
KUPIĘ LEWĄ LAMPE ANGEL EYES Z BIAŁYMI RINGAMI LUB PRAWA Z ŻÓŁTYMI RINGAMI. WAŻNE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 26 listopada 2009, 21:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
To wtedy się wyciska. Musisz to zrobić około 5 razy, aby cały olej wycislo.

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 26 listopada 2009, 22:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
co to daje po co sie wyciska ?

_________________
KUPIĘ LEWĄ LAMPE ANGEL EYES Z BIAŁYMI RINGAMI LUB PRAWA Z ŻÓŁTYMI RINGAMI. WAŻNE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 28 listopada 2009, 13:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
a ja mam pytanko czy warto przy walacym wałku zmienic olej na pelen syntetyk i da to jakies pozytywniejsze skutki czy jeden pies :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 28 listopada 2009, 14:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
gmsmetallica napisał(a):
a ja mam pytanko czy warto przy walacym wałku zmienic olej na pelen syntetyk i da to jakies pozytywniejsze skutki czy jeden pies :?:



Tylko wymiana pomoże. Ja radzę nie wkładać nowych dźwigienek, tylko oryginalne używki z M43.

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 28 listopada 2009, 15:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
tak wiem zeby wszystko bylo jak fabryka dala musi byc wymiana co liczy sie z nie malymi kosztami, ale mi chodzi o to czy po zalaniu pelnym syntetykiem (teraz polsyntetyk) nie wyskocza jakies negatywne skutki (wycieki, wieksze spalanie oleju itd) a z pozytywnych - np bocian troche ucichnie (Bo o to bardziej mi chodzi)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 28 listopada 2009, 16:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Bocian już na pewno nie ucichnie, a mozliwe, ze silnik się rozszczelni i bedzie się lał z niego olej lub zacznie go spalać.

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 29 listopada 2009, 14:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
zmiana oleju nic nie da, a u siebie problem rozwiazany. rozebrałem u siebie rozrzad poraz kolejny :kwasny: wycisnałem popychacze i jest ok. moja niewiedza sie ukazała...... popychacze które kupiłem były używane a ja nie wiedziałem ze trzeba je wysiskac. przez to przytarły sie lekko 2 dzwigienki a jedna dosc znacznie , nie miałem wiec włożyłem ze starego kompletu najlepsza i jest :super: teraz jest naprawde ok , odcinka jak powinna byc . po wycisnieciu popychaczy ok 5 razypopychacz zrobił sie niższy o 0,5 mm , jest ciszej. polecam

_________________
KUPIĘ LEWĄ LAMPE ANGEL EYES Z BIAŁYMI RINGAMI LUB PRAWA Z ŻÓŁTYMI RINGAMI. WAŻNE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 30 listopada 2009, 12:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
moment bo nie do konca kumam,

trzeba z pestek wycisnac olej i to powoduje klekotanie :?:

chce razem z moim ojcem sciagnac klawiature i sprawdzic luzy, jesli beda to podlozyc dosc kontrowersyjna metoda (byla wczesniej na forym opisywana) podlozenia podkladek itp zeby ten luz zniwelowac

macie odnosnie tego jakies porady itp.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 13 grudnia 2009, 23:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
no i problem znów powrócił ale teraz to odsyłam dzwigienki bo juz sie prawie starły, wałek nowy bez wrzerów , smarowanie ok

_________________
KUPIĘ LEWĄ LAMPE ANGEL EYES Z BIAŁYMI RINGAMI LUB PRAWA Z ŻÓŁTYMI RINGAMI. WAŻNE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 07:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
co za banda złodziei, jedź i skop im dupy może się uspokoją.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 13:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
a magistrale olejową czyściłeś?? :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 13:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
rafalbazar napisał(a):
no i problem znów powrócił ale teraz to odsyłam dzwigienki bo juz sie prawie starły, wałek nowy bez wrzerów , smarowanie ok


Masz popychacze do wymiany, dźwigienki już też. Miałem to samo. Pisałem.
Do tego olej powinien być 5w40. U mnie na 10w40 też się ściarało i musiałem zmieniać.

Zmień walnięte popychacze na nowe i dźwigienki, do tego też radze olej na 5w40 bo i wałek możesz mieć w niedługim czasie do zmiany.

andrzej520 napisał(a):
a magistrale olejową czyściłeś?? :rotfl: :rotfl:

to też zrobić

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 14:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
Kyokushin, tylko czy silnik sie nie rozszczelni ? sam stoje przed dylematem czy nie zmienic oleju tylko ze nie wymienie walka itd,tylko zniwelowac luzy jak kiedys innemu urzytkownikowi z tego forum,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 17:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
Kyokushin, widzę że jesteś obeznany w temacie, co zrobiłbyś będąc w mojej sytuacji:
-silnik m40b18, 265000 km przebiegu, zalany mineralem liqui moly 15w40
-klekot, max 4,5k rpm
-silnik nie bierze oleju, spaliny czyste.
W tej sytuacji zmiana z minerala na syntentyk 5w40 może zaszkodzić silnikowi? Jak duża może być różnica we wciąganiu oleju przez motor po takiej wymianie?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 wymiana rozrzadu, po 500 km znów to samo
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 17:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
HDR, a zaobserwowales zwieszkone zurzycie paliwa :?:

bo mi odczuwalnie motor oslabl mianowicie przy 100kmh/ powinien palic 10-11 L i tak ekonomizer pokazywal a teraz pokazuj przy tej samej predkosci 16 L,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL