BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Majonez pod korkiem wlewu oleju bmw e36
PostNapisane: 7 lutego 2010, 20:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Takie krótkie pytanie wiem że trochę nie na temat. Jaki olej mógłbym wlać żeby to cykanie się trochę uspokoiło? Myślę nad czymś co zachowuje większą lepkość przy wyższych temperaturach bo na zimnym tego nie ma. Mam Mobila S 10W40 i najechane rzekomo 172 tyś. Jak kupiłem auto półtora roku temu to tego nie było.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majonez pod korkiem wlewu oleju bmw e36
PostNapisane: 7 lutego 2010, 20:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
kolego strzelecki235 moim zdaniem bardziej do powstawania majonezu przyczynia sie rodzaj oleju tzn full czy półsyntetyk o mineralu juz nie wspomne.tak jak napisałem ze wczesniej na półsyntetyku miałem majonez i był to olej valvoline max life 10w40 a teraz mam tez valvoline tyle tylko ze full syntetyk i jest ok,dlatego mysle ze marka oleju nie gra tu roli tylko skład chemiczny oleju.

TRIBUL zalej 5w50 ja leje 5w40 ale jak piszesz ze na rozgrzanym silniku słychac szklanke to zalej taki jak ci podałem powinno troche to wyciszyc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majonez pod korkiem wlewu oleju bmw e36
PostNapisane: 7 lutego 2010, 21:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Czyli jednak syntetyk :orany: Kurde trochę się boję :D Fakt żadnych wycieków nie mam, nic się nie poci, żadnych dziwnych dźwięków przy odpalaniu po np kilku dniach postoju na mrozie też nie ma. Aczkolwiek trochę mnie to przejście na full syntetyk przeraża :szok: Dzięki za odpowiedź, przemyśle temat :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majonez pod korkiem wlewu oleju bmw e36
PostNapisane: 7 lutego 2010, 21:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
nie masz sie czego bac jak olej zmieniałes na czas i nie masz zadnych wycieków i zapocin to lej full taki jak ci podałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majonez pod korkiem wlewu oleju bmw e36
PostNapisane: 7 lutego 2010, 21:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
im nizsza pierwsza liczba tym olej jest rzadszy przy niskich temp. im wyzsza jest druga liczba tym olej jest gesciejszy przy wysokich temp. tak wiec np 5w50 oznacza ze olej ten bedzie rzadszy w niskich tem. i gesciejszy w wysokich temp. od oleju 10w40 litera w oznacza wielosezonowy. jesli na rozgrzanym cos cyka mozesz zalac tak jak pisze dolar$, 5w50 moze ucichnie ale wcale nie musi :)

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majonez pod korkiem wlewu oleju bmw e36
PostNapisane: 7 lutego 2010, 21:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Czyli to będzie coś w stylu Valvoline racing http://moto.allegro.pl/item902736095_va ... yczny.html ? Myślicie że nie wypłucze mi silnika?Naprawdę dziękuję koledzy za porady, jeżeli chodzi o kulturę i fachowe porady to to forum nie ma sobie chyba równych ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majonez pod korkiem wlewu oleju bmw e36
PostNapisane: 7 lutego 2010, 21:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
tak dokładnie to ten olej,tylko radził bym kupic w sklepie nie na allegro bo mozna sie nadziac na olej podrabiany,kolega mój kupił syntetyka a wlany był jakis gesty jak smoła :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majonez pod korkiem wlewu oleju bmw e36
PostNapisane: 7 lutego 2010, 23:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Przed przejściem na ten olej robić jakieś płukanie silnika czy nie ma takiej potrzeby? Ostatnio jak zmieniałem olej po 10 tyś km nie był czarny, tylko brązowy taki, mechanik mówił że jest ok ;) Od zmiany do zmiany nie dolewałem ani kropli oleju, nie bierze wcale.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majonez pod korkiem wlewu oleju bmw e36
PostNapisane: 7 lutego 2010, 23:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
chudy4790 napisał(a):
kolego pod korkiem zimą to jewst norma
no nie wiem czy norma, ja też robie krótkie trasy i żadnego majonezu nie ma. olej to valvoline maxlife 10w40

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Majonez pod korkiem wlewu oleju
PostNapisane: 8 lutego 2010, 10:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
nie rób żadnego płukania!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Majonez pod korkiem wlewu oleju
PostNapisane: 8 lutego 2010, 10:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Ja też zauważyłem "majonez" u siebie. Na korku i na bagnecie. Jeżdzę na Castrolu Edge Sport 0W/40. Według mnie jest to tylko i wyłącznie związane z temperaturą. Takiej zimy jak teraz nie widziałem już od paru ładnych lat, podejżewam, że nasze samochody tak samo. Jak ostatnio zrobiłem 400km jednego dnia, to nie było śladu po żadnym "majonezie".

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL