BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 08:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] porównanie zawieszeń różnych producentów
PostNapisane: 4 marca 2010, 14:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36 328 coupe
Kod silnika: M52B28
Witam,
obecnie mam ori zawieszenie M-Sport. Jak dla mnie jest za miękie. Auto po prostu kołysze się przy mocniejszych ruchach kierownicą.
Chciałbym uszytwnić zawieszenie (na obniżeniu mi za bardzo nie zależy, bo codziennie mam kontakt z krawężnikami :/ ), ale wybór jest dość duży, poniżej wymieniam tylko gotowe KITy nieregulowane:

TA-Technix 30/30 za 750zł
MTS-Technix 30/30 za 750zł
KONI 40/25 za 1900zł (zestaw wycofany ze sprzedaży)
WEITEC 30/15 Ultra GT za 1900zł
KW 30/15 za 2050zł (wydaje się, że jest to to samo co powyższy WEITEC; dla mnie różnica jak między SACHS a BOGE, czyli w nazwie, ale jak się mylę, to proszę o sprostowanie)
EIBACH Pro-System za 2700zł - chyba nie ma sensu, skoro jest tańsze KONI czy WEITEC.

Skłaniam się ku środkowej półce, tj. WEITEC.
Proszę o opinie jak mają się powyższe zestawy do zawieszenia ori M-Sport, są twardsze, podobne ?

Koszt samych wszystkich ori amortyzatorów SACHSa to jakieś 1400zł, więc chyba lepiej dopłacić np. 500zł i mieć całe zawieszenie, np.: WEITEC. Nie wiem, czy dobrze myślę, ale kołysanie auta jest spowodowane zbyt miękimi sprężynami ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] porównanie zawieszeń różnych producentów
PostNapisane: 4 marca 2010, 14:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 75
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: e36 M3 S50B32 coupe
Kod silnika: e36 M3 S50B32 coupe
Siemka ja w swojej M3 mam teraz gwinta FK AUTOMOTIVE jestem z niego bardzo zadowolony profesjonalna zawiecha ma duży zakres ustawienia więc na najwyższym zakresie bez problemu podjedziesz pod krawężnik Więc jeśli chodzi o mnie polecam tego producenta.Ale w poprzedniej qp miałem założony gotowy kit MTS-Technix i byłem z niego także bardzo zadowolony i jest on za małą kasę dosyć auto dałem żonie jeżdzi już 2 lata na tym właśnie MTS-Technix i wszystko jest ok nie ma nawet najmniejszego wycieku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] porównanie zawieszeń różnych producentów
PostNapisane: 4 marca 2010, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36 328 coupe
Kod silnika: M52B28
A masz może porównanie do ori M-Sport, albo inaczej czy jest kołysanie na MTS/FK ?
Z tego co czytałem o MTS-Technic ponoć jest tak miękkie jak M-Sport ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] porównanie zawieszeń różnych producentów
PostNapisane: 4 marca 2010, 19:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 75
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: e36 M3 S50B32 coupe
Kod silnika: e36 M3 S50B32 coupe
MTS-y faktycznie są miętrze z deka jeśli chcesz mieć przysłowiowego betona to załóż TA-TECHNIX one są sporo twardsze co z tym idzie zmniejsza się przechył na zakrętach, kolega miał je w sedanie to wózek po drodze skakał jak pingpong Lecz przechyłu nie zlikwidujesz całkowicie, mnie zawsze wkurzało to np. na rondzie kiedy auto trochę wychylało się przy znacznej prędkości mimo tego że zawiechę mam z wyższej półki lecz i to wyeliminowałem w 90% założyłem rozpórki kielichów na przód i tył ,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] porównanie zawieszeń różnych producentów
PostNapisane: 5 marca 2010, 09:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36 328 coupe
Kod silnika: M52B28
Po prostu jechałem kiedyś E36 328 w automacie, który widocznie miał zmienione zawieszenie. Niestety nie wiem na jakie. Przy 140km/h na godz. zmieniałem skrajne pasy i nie czułem bujania, miałem wrażenie, że jadę jak po szynach :hyhy: Do tego ta moc. Dlatego kupiłem sobie podobne auto, a tu nie ma już takiej charakterystyki jazdy i jestem zawiedziony. Mało tego, brat ma A4, furka 4-drzwiowa, a zawieszenie ma bardziej sportowe niż moja bunia. Już nie wiem co kupić. Chyba zdecyduję się na WEITECa, bo cenowo wygląda jeszcze znośnie. Ten TA-Technix boję się, że będzie skrzypieć albo coś tam jeszcze (parę razy już się "przejechałem" na najtańszych rzeczach i wolę trochę dołożyć).

Mnie wychyla mocno już na zwykłym skrzyżowaniu i skręcie w prawo :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] porównanie zawieszeń różnych producentów
PostNapisane: 5 marca 2010, 11:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 75
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: e36 M3 S50B32 coupe
Kod silnika: e36 M3 S50B32 coupe
WEITEC chwali sobie dużo osób wiem też że sporo niemów zakłada tą zawiechę do aut ja ci dałem porównanie jak pracują MTS po 2 latach nic się z nimi nie dzieje też są prod. niemieckiej Pamiętaj żeby nie zapomnieć o sportowych sprężynach jeśli zdecydujesz się na sportowe amorki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] porównanie zawieszeń różnych producentów
PostNapisane: 12 marca 2010, 11:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36 328 coupe
Kod silnika: M52B28
ale jak wygląda twardość zawieszenia:
czy M-Sport jest twardsze czy takie samo jak Weitec, KONI, FK ?
(już wiem, że MTS jest miększe, a TA twardsze)

i jeszcze jedno, czy słabe amortyzatory mogą być przyczyną bujania, czy to sprężyny za to odpowiadają ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] porównanie zawieszeń różnych producentów
PostNapisane: 27 lutego 2011, 00:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36 328 Sport
Kod silnika: M52B28
czy ktoś wie czy ta-technix jest miększy od FK? chodzi mi o same sprężyny, czy to prawda że tat nie schodzi do podawanej wysokości? FK napewno obniża o 60.40 na takim zestawie a jak z ta technix?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] porównanie zawieszeń różnych producentów
PostNapisane: 3 marca 2011, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m52 b28
Sprężyna ta technix jest twardsza od fk testowałem na tych samych amorkach. miałem sprężyny z obu firm po -40 i na fk samochód stał wyżej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL