BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 12:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Poszarpywanie oraz stuki.
PostNapisane: 20 marca 2010, 19:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Witam,

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem. Auto potrafi wpadać w kangurki (szarpie przód tył) np. podczas jazdy bez gazu na drugim biegu. Słychać wtedy takie popukiwanie z tyłu auta. Puknięcie słychać też gdy depnę na gaz zaraz po odpuszczeniu, np. jadę bez gazu na 3. biegu 2tys obrotów i nagle klepnę do końca - słychać puknięcie i auto już normalnie się zachowuje. W dodatku, zwłaszcza zaraz po odpaleniu gdy wszystko jest zimne, podczas wrzucania biegu czuję jakby coś w przeniesieniu napędu jeszcze się zasprzęgliło - takie puknięcie jakby z tyłu auta dochodzące. Gdy auto się rozjeździ, że tak to ujmę, to objawy się zmniejszają. Ktoś mi zasugerował, że to tuleje belki tylnej, ale byłem u mechanika i on stwierdził, że to niekoniecznie to (tuleje niby są dobre, ale guma jest sparciała), luzów na przeniesieniu napędu nie odkrył. Czy to może być dyfer? Jeżeli tak to co robić? Wymiana, czy zalać tam jakąś gęściznę? Czy może to na pewno te tuleje? Jestem trochę w kropce, bo byłem też na zakładzie z "szarpakami i wytrzęsarkami" i tam też nie stwierdzili problemu. Chciałbym to zrobić, ale nie widzę sensu wymieniać pół auta i szukać usterki na chybił - trafił. Dziękuję z góry za pomoc.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Poszarpywanie oraz stuki.
PostNapisane: 20 marca 2010, 20:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Bardziej sprawdz tyleje ławy tylnej i tuleje mocowania dyfra.
Miałem niedawno to samo. Po wymianie tulejek ławy ,trochę mniej czuć a wiem napewno, że mam odwrotnie załozoną tuleję dyfra i trzeba ją przełożyć bo nie spełnia swojej roli, wtedy bedzie dobrze.

A i zmień mechanika !.. który mówi że tuleje są dobre ale mają sparciałą gumę. :hurra:

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Poszarpywanie oraz stuki.
PostNapisane: 20 marca 2010, 21:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Proponuję wymontować połówkę wału i sprawdzić w jakim stanie jest gumowy fartuch pomiędzy łożyskiem a obudową podpory, Często rozrywa się w górnej części i nie widać tego podczas oględzin na samochodzie.
Jeśli ta guma jest przerwana to wał się napina do góry, uderza w obudowę podpory i słychać głuche puknięcie podczas zmiany obciążenia i przy wbijaniu biegu.

Tulejki tylnej belki też mogą powodować stukanie ale przy agresywniejszym traktowaniu samochodu.

E30 to już leciwe samochody i z biegiem czasu niestety powstają luzy w skrzyni, na półosiach i w samym dyferku, które dają o sobie znać stukaniem właśnie przy dodawaniu i szybkim puszczaniu gazu.

Takie luzy w napędzie, które powodują stuki ma znakomita większość starych BMW tylko ich właściciele niechętnie o tym wspominają ;)

Dyferek jesli jest cichy zostaw w spokoju i nie kombinuj ze zmianą oleju na bardziej "gęsty" bo to nie pomoże a może jeszcze zaszodzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Poszarpywanie oraz stuki.
PostNapisane: 21 marca 2010, 11:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Dzięki, podpora wału niedawno była wymieniana, podobnie jak łącznik elastyczny skrzyni z wałem. Mechanik rozbierał więc częściowo napęd i tam nic nie znalazł, bardziej bym obstawiał, że to coś w tylnej części auta. Co będzie najbardziej podejrzane?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL