BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2025, 05:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] NAPIĘCIE ŁADOWANIA AKUMULATORA
PostNapisane: 9 marca 2007, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
Mam problem bo mam nowy aku a czasami mam problem z odpaleniem samochodu. Napiecie ładowania aku podczas gdy silnik jest uruchomiony wynosi 13.2 V moim zdaniem to troche za mało. Co wy o tym sądzicie??? POMÓŻCIE BO WSTYD PROSIĆ LUDZI ŻEBY POMOGLI PCHNĄĆ 1,6 tony BMW "mamy pchać taką fure?" tak zazwyczaj mówią. AKumulator jest na bank dobry.

_________________
BMW E39 520i


Ostatnio edytowano 9 marca 2007, 23:55 przez mbill, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2007, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: ramstein
powinno być około 14.7


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2007, 20:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 166
Lokalizacja: Straszyn
Moje BMW: e30, e39
Kod silnika: M50B20, M57D30
ladowanie powinno wynosic w granicach 13,3- do max 14,7
na zbyt niskie ladowanie alternatora moze skladac sie kilka czynnikow,jednak najczestrzym blede w bmw jest regulator napiecia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2007, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
jeden kolega poradził mi żebym sprawdził szczotki alternatora bo mogą być już stare i nie zawsze dotykają komutatora

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2007, 21:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 166
Lokalizacja: Straszyn
Moje BMW: e30, e39
Kod silnika: M50B20, M57D30
na tak niskei ladowanie moze skladac sie wiele rzeczy
sprawdz czy alternator ma dobra mase
jesli chodzi o szczotki to raczej odpada
gdy alternator niema szczotek(albo pierscienie sie koncza) to wtedy nie ma przejscia i kontrolki tez nie bedzie czyli niema ladowania bylo by wtedy ok 9-12v
sprawdz mase na poczatek to moze byc pierdola


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2007, 08:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 491
Lokalizacja: Radlin
a ja uwazam ze to wcale nie alternator tylko masz gdzies staly pobor pradu jak gdzies na chwile staniesz to mozesz odpalic? jak tak to alternator masz ok :) ja mialem to samo jakis filtr przed radiem mi zabieral prad i po 3 dniach postoju nie chcial odpalic a jak tego szybko nie zrobisz to ten dobry akumulator juz nie bedzie taki dobry jak masz miernik to sprawdz na postoju czy masz pobor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2007, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
SPRAWDZAŁEM pobór akumulatora na postoju i pobiera około 50 mAh czyli to nic bo tyle może brać alarm i zegar (więc to odpada)

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2007, 23:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: ramstein
witam mbill dlaczego nie sprawdzisz alternatora ?Bo wina leży w obrębie alternatora,masa,mostek prostowniczy , uzwojenia,kabel prądowy.To wszystko.Bo tobie alternator nie doładowywuje a nie coś rozładowywuje aku ,dwie różne sprawy.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 19:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
też tak myśle ale kolega wyżej pisze że wina nie leży po stronie alternatora - więc jednak wprawdze dokładnie alternator ---- jak coś sie wyjaśni to opiszę tą usterkę ale to dopiero w sobotę

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2007, 13:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 59
Lokalizacja: Poznan
i co ??? sprawdziles ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2007, 12:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
Okazało się że przewód z ładunkiem wybuchowym który dochodzi do akumulatora był całym winowajcom. Na przewodzie jest ładunek wybuchowy, który odpala się w czasie wypadku aby odłączyć zasilanie. Działa to na zasadzie dwóch ołowianych części włożonych ciasno w siebie a w środku jest ładunek który w razie W wybucha. TE DWIE OŁOWIANE CZĘŚCI ZAŚNIEDZIEŁY I DLATEGO NAPIĘCIE BYŁO ZA NISKIE NA ZASISKACH AKUMULATORA. ELEKTRYK POWIEDZIAŁ ŻE TRZEBA WYMIENIĆ CAŁY PRZEWÓD Z ŁADUNKIEM (KOSZT OKOŁO 500ZŁ). POPSIKAŁEM TE ZAŚNIEDZIAŁE CZĘŚCI PREPARATEM DO ZAŚNIEDZIAŁYCH STYKÓW I JUŻ JEST OK. A ELEKTRYK JUŻ CHCIAŁ MNIE OSKUBAĆ.

POZDRAWIAM

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2007, 20:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: okolice Krakowa
powiedz gdzie sie to znajduje??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2007, 10:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
Akumulator w bmw E39 znajduje się w bagażniku i na klemie plusowej przy samym zacisku znajduje się ten ładunek wybuchowy. Dlatego ten kabel z tymładunkiem jest taki drogi bo idzie przez cały samochód (od przodu do tyłu) a na końcu jest ten ładunek przy klemie. Doszedłem do tego w taki sposób że zmierzyłem napięcie ładowania z przodu pod maską i wynosiło 14,1V czyli w normie. A z tyłu na zaciskach akumulatora było 13,2V to troche za mało, ale już za ładunkiem było 14,1V. Więc od razu widać że jest coś nie tak z tym ładunkiem. Elektryk powiedzieł że ładunek jest do wyrzucenia, ale po spryskanie całego preparatem do konserwacji i regeneracji zaśniedziałych styków przepływ prądu jest normalny. Wcześniej cały ładunek dość mocno sie grzał. Teraz jest zimny.

Pozdrawiam

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2007, 18:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: okolice Krakowa
Dzieki za info, nawet nie wiedzialem ze jest cos takiego ;) .
No coz caly czas sie czegos ucze.
Pzdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2007, 19:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
mszarzyns napisał(a):
Dzieki za info, nawet nie wiedzialem ze jest cos takiego ;) .
No coz caly czas sie czegos ucze.
Pzdrawiam

kurde tez nie wiedzialem,ze jest cos takiego,a jak by zwiekszyc ten ladunek to by moglo dupke urwac jak by co :hyhy: ale ciekawe?!

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 25 lutego 2014, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 68
Lokalizacja: WU a dawniej WPR
Moje BMW: e39 523iA '98
Kod silnika: m52b25
mbill napisał(a):
Akumulator w bmw E39 znajduje się w bagażniku i na klemie plusowej przy samym zacisku znajduje się ten ładunek wybuchowy. Dlatego ten kabel z tymładunkiem jest taki drogi bo idzie przez cały samochód (od przodu do tyłu) a na końcu jest ten ładunek przy klemie. Doszedłem do tego w taki sposób że zmierzyłem napięcie ładowania z przodu pod maską i wynosiło 14,1V czyli w normie. A z tyłu na zaciskach akumulatora było 13,2V to troche za mało, ale już za ładunkiem było 14,1V. Więc od razu widać że jest coś nie tak z tym ładunkiem. Elektryk powiedzieł że ładunek jest do wyrzucenia, ale po spryskanie całego preparatem do konserwacji i regeneracji zaśniedziałych styków przepływ prądu jest normalny. Wcześniej cały ładunek dość mocno sie grzał. Teraz jest zimny.

Pozdrawiam


Trochę odkopuję temat. Czy mogę prosić o jakąś instrukcję jak ten ładunek rozebrać, żeby mi nie wybuchł? Też mam problem z akumulatorem, pobór prądu po uśpieniu jest na poziomie 0,04A a po kilku dniach postoju nie mogę odpalić a akumulator jest w dobrej kondycji.

_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę... czasami aż mi ciężko ich wyprzedzić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL